Tårta på kursavslutning


Den här lite roliga tårtan hade jag bakat till kursavslutningen för Lykkas valpkurs.
Den blev mycket uppskattad :-) och det tackar jag allra ödmjukast för.

Den innehöll ljusa tårtbottnar, fyllda med hallonmousse, kakaokräm med kokos, spacklad med dulce-de-leche smörkräm. Täckt med svart sugarpaste, hundar i sugarpaste o pumpa i marsipan.

Smörkrämen blev tyvärr för mycket smörsmak tyckte jag, men jag hade inte tillräckligt med dulce de leche hemma :-( "Spädde" ut den med både florsocker och vaniljsocker för att få lite mindre smörsmak, men....
Men å andra sidan gick det utmärkt att göra smörkräm med dulce de leche. Har läst en sådan fråga tidigare. Låter man bara D.D.L stå framme i rumstemperatur några timmar så den blir mjuk blandar den sig fint med smöret. Jag skulle nog ta en burk D.D.L till ca 300 g smör. Nu hade jag bara knappt hälfte D.D.L.

Tack Pamela för en mycket trevlig och givande kurs :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0