Noll tolerans!

Idag jagade Lykka efter en kanin för första gången.
Och jag efter i allra högsta språng march.
Jaga - alla typer av djur - är noll tolerans!!!

Hitintills har hon tittat och blivit mer och mer intresserad av fåglarna som retligt spatserar omkring på gräsmattorna men hon har inte jagat dom.
Det är en av fördelarna med att ha Ronja med och vilket inflytande Ronja kan ha på Lykka (tror jag). Ronja jagar ju överhuvud taget inte och tittar inte ens åt varken kaniner eller fåglar (alltså levande sådana). Så Lykka har varit lugn och stilla när vi gått förbi både fåglar och kaniner. Men som sagt idag fick hon ett ryck.

När jag hann i kapp henne fick hon sig världens utskällning!
Märk väl att hon inte kom till mig utan jag hann ikapp henne!!!

Ja, då får vi se till nästa gång hur det går. Vi har ju vansinnigt med kaniner här i Arlöv så det ska väl inte dröja länge innan jag får prova om min pedagogiska bestaffning gett resultat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0