Lykka och spårning

La ytterligare spår idag till Lykka.
Efter spårningen igår kom jag fram till att jag nog alltid ska lägga spår som ligger ett bra tag, gärna lite längre.
I morse la jag 2 små spår till Lykka, men dom var alldeles för lätta.

Sen hittade jag jättebra spårmarker bara en liten bit härifrån, stubbåker - hur länge nu den finns kvar.
Så på eftermiddagen var jag och la 2 spår på stubben.
Det ena var ca 50-60 meter.
Det andra var något längre, ca 70-80 meter.

Första spåret gick galant. Kanon! Nästan för bra!
Andra spåret var det lite problem med, men till viss del var det mitt fel då jag tappade bort vart spåret gick exakt och vi kom lite ur spår. Men när vi väl kom in i spåret igen, så fixade hon det :-)

Jag måste bli mer noga med var spåret går, det är inte lätt när man är van vid en superspårsäker hund. Men måste vara mer noggrann framöver och se till så hon verkligen klarar av spåret.

Men jag är jättenöjd med dagens spår. Dessutom finns 2 stubbåkrar precis i närheten (så länge det varar) så jag kan variera varannan dag :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0