Lykka i spåret

I dubbel mening!
La ett litet spår till Lykka igår. Det blåste ju en del så jag la det i en liten "skog" här utanför.
Spåret låg i ca 20 minuter innan jag släpte på henne, det var ca 30-40 m långt med en liten vinkel.

Lykka klarade spåret galant. Tog det mycket lugnare än vanligt, hade lite problem på några ställen, men det är just när hon får så bråttom, men hittade tillbaka till spåret. I vinkeln och strax därefter hade hon oxå lite problem, inte så konstigt hon är ju bara en liten plutt än, men efter lite sökande klurade hon även ut det helt själv och belönades i slutet av sin älskade reptamp :-)

Jag var jättenöjd med spåret och inser att de måste ligga ganska länge för att jag ska få henne att lugna ner sig lite och kanske göra dom lite svåra genom små vinklar. Alltså inga 90 graders vinklar. Vi har inte spårat på flera dagar så detta var jättebra av henne.

Nu är jag taggad och ska försöka hitta fler bra ställen. Men det är så himla trist när det blåser så mycket för här finns ju mest fält runt omkring.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0