Valpkurs-avslutning!

Igår så hade vi då avslutning på vår valpkurs.
Den var bara på 6 gånger och 2 gånger missade vi!!!!
Hmmmm......
Men den har varit rolig och givande och mycket bra social träning för Lykka!

På avslutningen skulle vi bla visa upp en konst vi lärt hunden under denna tiden och även prata om "vår" ras.
Jag och Lykka hade tränat in slalom mellan benen och hon har blivit otroligt duktig på det :-)
Men den som nog utmärkte sig allra mest med sin konst var Annika med Jippie. Hon hade lärt Jippie att med framtassarna gå på en yoga-boll :-) Det såg verkligen snyggt och coolt ut!

Sen hade Pamela lagt upp en lättare Rallylydnads-bana som vi alla fick prova på. Jag har ju kört ganska mycket rally med Ronja så jag kan ju alla skyltar och så. Men jag har nte tränat det med Lykka. Men så himla duktig hon var. Blev själv väldigt imponerad av vad hon kan. Men det är för att hon har så himla bra kontakt och gott samarbete och givetvis då att jag redan kan skyltarna.
De andra hade ju lite mer problem att hålla reda på både skyltar, koppel och hundar!
Vi körde banan 2 gånger, en gång med koppel och en gång utan och det gick lika bra för vår del. Ja, för allas del skulle jag nog vilja påstå.

Då får vi se vad det blir för kurs efter denna. Nu i höst blir det inga fler och till våren hoppas jag vi kan hoppa in i träningsgruppen direkt. Ev kanske vi går en rallylydnadskurs.

Kursavslutningstårtan som jag bakade :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0