Hav förtröstan!

Om ni undrar var alla mina blogg-inlägg och baktips tar vägen så kan jag bara lugnt meddela att jag just nu inte har så mycket tid över för att blogga eftersom jag nu fixar mig en ny hemsida med inbyggd blogg och det tar all min tid att desina och lägga över mina gamla inlägg dit just nu. Men det är snart klart, så då kommer jag att blogga som vanligt :-)
Framöver kommer mitt företag att sälja färdiga hemsidor inklusive blogg till alla som vill ha en snygg hemsida med integrerad blogg. Maila mig om pris och information.

Idag la jag ett spår till Lykka igen.
Gjorde det lika svårare idag med 2 vinklar (ungefär 90 graders) både till höger och till vänster. Dessutom hade jag en pinne mitt i förutom slultpinnen.
Och hon är bara för duktig, min lilla 4,5 månaders valpis som klarar både vinklar och pinne mitt i. Efter pinnen blev hon lite förvirrad och ville ha sin belöning (leksak). Men jag sa lugnt till henne att fortsätta, då gjorde hon det. Men idag har jag faktiskt tagit fram språselen, för den behövs verkligen. Hon är ju rätt "flackig" och springer ut och in i spåret och det känns som om jag måste börja med en längre lina för att låta henne arbeta mer självständigt.

Återkommer med information om hur det går med spårlina. Hon är i alla fall jätteduktig i spåret, om än flackig. Är ju van vid stabila Ronja, som alltid gått mitt i spårkärnan!

När spåret låg till sig så tränade jag och Lykka lite lydnad.
Det var meningen att Ronja skulle ligga en bit därifrån, men det är inte lätt kan jag säga :-)
Hon är så himla het och vill oxå jobba, trots att hon egentligen inte kan.
Men får belöna henne emellanåt för att hon utför de moment jag säger till Lykka att utföra :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0