Statusuppdatering om Ronja

Efter att ha haft en skitjobbig vecka, både jag och Ronja, så verkar det nu som om hon går något bättre.

Fram tills igår har hon haltat jättemycket och det ena bakbenet har vikit sig hela tiden.
Visst har det varit lite lite bättre och det har märkts att medicinen hon fick har verkat.
Hon verkar nämligen inte ha så ont längre, men det spelar ju ingen roll ifall benen inte klarar av att hålla uppe kroppen. Men det är ju klart när veterinären vred och böjde hennes ben måste det ju påverka henne på något sätt och det tar väl lite tid för lederna att återhämta sig efter den behandlingen även om dom inte blir bra!

De senaste dagarna har jag bara gått pyttesmå rundor med henne som i normala fall tar ca 5 minuter, men nu tagit upp emot en halvtimme. Så långsamt har det gått.
Men idag kunde jag för första gången ta 3 lite längre rundor och hon såg ändå likadan ut efter varje runda :-)
Alltså med lite längre rundor menar jag en runda som i normala fall tar 10 minuter men som  nu tar 20 minuter. Men det visar ju ändå på att hon går något bättre och fortare. Och som sagt, så går hon likadant även när hon legat o vilat sig efter rundorna och det är ett stort framsteg.

Jag vill nu vänta ytterligare en vecka för att se om gången blir något mer bättre innan jag kontaktar veterinären igen. För som hon går nu, trots att det är bättre, kommer hon inte att få något fullgott liv och kan inte heller bygga muskler. Hon går för dåligt för det och benen viker sig för mycket. Men kanske kanske kan det bli ytterligare något bättre.

Bara för 3 veckor sedan såg hon ut såhär:


Min lilla älskade fina vofsing <3 har hittat en stor vinge på golfbanan :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0