Ronja till veterinär!

Efter att under 1,5 veckas tid försökt öka dosen av glukosamin till Ronja för att se om det hjälper mot hennes höft/ledproblem, så har jag nu gett upp.
Ringde och bokade tid hos veterinär till på onsdag.

Den ökade dosen glukosamin har hjälpt men inte alls mycket. Och mer vågar jag inte öka den, bättre att hon nu kommer under professionell vård.

Det är så fruktansvärt jobbigt att se på henne när hon knixande går på promenad eller allra värst när hon reser sig efter att ha legat och bakbenet bara viker sig under henne :-(

Och nu har jag upptäckt ytterligare en knuta på frambenets skuldra. Verkar oxå vara en fettknuta, men nu har hon minst 5 knutor. Får be dom titta på dom oxå när jag ändå är där.

Ronja och jag när vi tagit emot priser från uppfödaren när Ronja var 3 år :-)



The Adjustment Bureau

Efter min hemska migrän-dag igår, så blev jag liiiite piggare på kvällen och vi bestämde oss för att gå på bio.
Vi ville se den nya Matt Damon-filmen "The adjustment bureau".
Vi provade för första gången bion på Entré i Malmö och det var ju bara helt super :-) 5 biostolar för bara bian!

Bra parkeringsmöjligheter, lätt att ta sig dit, om vi hade tagit bussen stannar den precis utanför, fin salong med otroligt bra bio-stolar och välidgt gott om benutrymme.

Men sen är det ju som på alla andra biografer;
- lång kö till biljettköp (ja, vi skulle köpa via hemsidan men var lite i tidsnöd) och bara 2 kassor öppna :-(
- lång kö till biljettuthämningen (automaterna, om man nu köpt via nätet) där, som vanligt, den ena automaten var sönder
- kändes inte som om dom hade surround-ljud, men jag kan ha fel

Annars var filmen väldigt bra. Väldigt annorlunda, annorlunda story, men mycket tänkvärd! En kanon-film, 4 biostolar av mig :-)



Kommentarer
Postat av: Anna

Fin den där Ronja. Hoppas det går bra med allt.

2011-05-03 @ 12:17:40
URL: http://veterinar-ostersund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0