Ronja <3

Nu var det superlängesen jag uppdaterade något om Ronja!
Ja, inget speciellt nytt finns att säga om henne. Vissa dagar är bättre och vissa sämre, men det är ju aldrig bra.
Nu i några dagar har jag märkt att höger bakben (höftfel) viker sig längre och längre ner när hon går.

Ibland när hon travar på lite ser det nästan ut som om hon inte alls försöker stödja på det bakbenet eller åtminstone så lite som möjligt. Jag märker att hon inte har ont, de smärtstillande tabletterna gör underverk, men det gör ju inte att benen orkar hålla upp kroppen.

Så, som hon går nu asar hon bakbenen väldigt mycket efter sig, eller på ren svenska drar benen efter sig.
Det märks jättemycket på klorna. Jag har inte klippt klorna på baktassarna på ett halvår på Ronja.
Det är faktiskt så illa att 2 av klorna på höger bak är så uppslitna så pulpan syns, dvs det går snart hål!!!
Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det? Men nu är det rätt varmt ute, så hon fungerar, men hur länge?

Min lilla älskade gumma <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0