Vart tog bakningen vägen?

Hade ju stora planer på att baka något i helgen och det som fanns i tankarna var nya macarons.
Men trots att jag haft 3 valpar tidigare så insåg jag inte hur mycket tid och kraft en sån liten varelse tar, så jag har faktiskt varken hunnit eller absolut inte orkat baka :-(

När man går upp kl 3, kl 6 och kl 8 och inte sover middag (och tränar lite däremellan), springer ut med kissig valp stup i kvarten, fixar ihop mat till valpen stup i kvarten och försöker hålla ordning på hemmet, så orkar faktiskt inte ens jag tänka på bakning :-(
Men vad gör det när man är söt som socker att matte får för lite sömn?
Foto: Livingphoto.se

Igår hade vi ambitionen att åka och träna lite på gymmet, var ju länge sen nu, men så hörde bästa Anna av sig och vi åkte hem till dom för att visa upp sötaste Lykka.
När vi kom dit hade Anna bakat underbart goda ciabatta och gjort god tonfiskröra, ägg och tomat/lök-sallad som vi mumsade på med god aptit. Hon hade även bakat något som skulle vara äpplemuffins, men som flutit ut på plåten och blev supergoda äpple-kakor istället :-)

Vet att jag inte behöver baka något när vi hälsar på Anna & Co för om inte hon bakat så har sonen gjort det :-) Men jag behöver ju träna, träna, träna tycker jag. Men som sagt, jag hade inte orkat ändå!

Idag var vi i Ljunghusen hos Anders mamma och hans kompis för att visa upp lilla Lykka. Än en gång skämdes jag för att jag inte hunnit baka, men vi kunde ändå inte stanna så länge, så det gjorde inget.

Väl hemma igen var vi super hungriga (hade endast ätit frukost bestående av smoothie och några ciabatta jag hittade i frysen), så jag fixade panerad fisk (citronbitare) och underbart god potatismos med massor av vitlök i och supergoda strimlade kokta morötter som fått stå med lite smör :-) Blev supergott och väldigt enkelt!

Lykka sov efter dagens äventyr så jag passade på att gå en lite längre runda med Ronja.
Men det är inte kul längre. Ena bakbenet ser ut som om det ska hoppa ur led hela tiden (eller kanske hoppar ur led oxå, vad vet jag) och det andra bakbenet ser ut som om hon inte får in det under sig igen efter att sträckt ut det när hon går :-(
Det ser mycket räligt ut på bägge bakbenen och jag vet inte hur länge jag orkar se på det :-( Klenis, jag vet! Men det gör så himla ont i mig!!!

I alla fall hoppas jag hinna/orka baka macarons imorgon eller tisdag istället :-) Fast i natt ska jag vara superhård mot lilla Lykka. Hon ska inte få gå ut kl 6. Hon måste kunna hålla sig mellan kl 3 och kl 7-8. Så då får vi väl ligga och höra på gnäll-i-gnäll!

Man bara smälter inför den uppsynen!
Foto: Livingphoto.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0