Skola för Lykka

Igår var jag nere på Svedala Brukshundklubb!
Har inte varit där på jättelänge. Eller hjälpte ju till på en tävling där i maj-månad som tävlingsledare, men innan dess var det superlängesen.
Igår var det i alla fall kursinskrivning till höstens kurser och jag var där för att anmäla lilla monstret till en valp-kurs.
Så nu ska Lykka börja skolan den 5 september.

Något märkligt med det hela är att det är Pamela som håller i kursen!
Förstås inte märkligt i sig, men när man tänker efter hur mina år på Svedala brukshundklubb sett ut så är det ändå lite märkligt.

Första gången jag kom till Svedala Brukshundklubb och gick första kursen med Ronja så var Magnus och Magnus instruktörer. Den ena Magnus M är då väldigt nära släkt med Pamela :-)

När jag blev utbildad instruktör och höll min första kurs tillsammans med Agneta så gick Pamela i vår allra första kurs :-)

Därefter har Pamela gått bla Rally-lydnad för mig och gått brevid som hjälpinstruktör och sen själv utbildat sig till allmänlydnads- och rallylydnads-instruktör.

Och nu när jag då ska gå allra första kursen med Lykka så är Pamela min instruktör :-)

Cirkeln är sluten!

Det ska i alla fall bli jätteskoj att gå kurs igen. Tänkte först inte gå någon speciell valp-kurs med Lykka, men kände att det kanske var bra för alla människor man träffar och bra social träning för Lykka.

Vid inskrivningen träffade jag Annika som jag tränat mycket med tidigare. Hon har en ny liten rottis-valp på 10 veckor och vi lät Jippi och Lykka leka lite i valphagen. Dom lekte jättebra. Det är första gången som Lykka fått leka på det viset sen hon lämnade sin uppfödare :-)

Kursen är på 6 gånger (alldeles lagom) och jag tror det blir hur bra som helst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0