Sjuk Ronja

Elände elände elände!
Ronja är sjuk!
Eller i alla fall mår hon väldigt dåligt. Så dåligt att hon inte ätit sin mat idag och det oroar mig.
Och hon är inte dålig pga höfter eller leder (eller jag tror inte det iaf) utan förmodligen av något hon fick i sig ute igår innan jag hann stoppa henne.
I morse när jag vaknade hade hon kräkt flera gånger i vardagsrummet under natten.
Hon ville inte äta sin mat!

Vi var tvungna att åka iväg på morgonen, men när vi kom hem vid lunchtid trodde jag att hon hade ätit maten då, men nä det hade hon inte alls gjort och dessutom hade hon kräkts igen.
Nu oroar jag mig för att hon inte få i sig sin medicin som hon behöver för att kunna gå!!!!!

När vi skulle äta lunch fick hon en liten bit gurka och gurka är nog något av det bästa hon vet. Men hon tog den bara i munnen, tuggade lite och spottade sen ut gurkan!!!!
Detta har aldrig någonsin hänt i hela hennes liv!!! Då är hon mycket dålig. Vet inte riktigt vad jag ska göra till kvällen med medicinen. Det är ju rätt många tabletter/pulver och jag vet inte hur jag ska få i henne det om hon inte äter något!!! Den smärtlindrande tabletten kan jag få i henne ändå, men är rädd att hon kanske kräker upp den om magen är i oro.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0