Creative Zen

"Musik ska byggas utav glädje, utav glädje bygger man musik...." (Lill Lindfors).

Jag älskar musik. Musik har varit en stor del av mitt liv... länge! Jag lyssnar på musik dagligen, nästan alltid. När jag jobbar, när jag motionerar, när jag ska somna, när jag äls....., ja ni förstår. Mitt liv hade varit mycket fattigare utan musik. Jag lyssnar på det mesta. I tonåren var det allt ifrån Ebba Grön, Noice till Gyllene Tider, Docent Död, Magnum Bonum, Tomas Ledin, för att nämna några svenska artiser. 800 grader är fortfarande en höjdarlåt, tycker jag.
Idag lyssnar jag på allt från Bruce Springsteen, ZZ Top, U2, Bon Jovi till Akon, Alisha Keys, Timbuktu och Thomas Helmig - alltså allätare av musik. Förutom att jag lyssnat på musik via radio, kassetter, freestyle, CD och DVD har olika konserter kantat mitt liv. Jag har sett allt ifrån Ratata, Micke Rickfors, Mats Ronander, Tomas Ledin, Sanne Salomensen till Toto, Eagles, Paul McCartney, Bruce Springsteen, Smokie, John Fogerty, Thomas Helmig, Elton John och många många fler som jag inte kommer på precis nu. En av de största som jag har starkast minne ifrån är min första Springsteen konsert, den 8 juni 1985 på Ullevi. Efter det var Ullevi tvungen att byggas om pga sättningar från just den konserten. Kanske är det den bästa konserten för mig för att det var min första stora konsert jag var på, eller så var det för en viss kille som var med mig där. Inte vet jag. Mina 2 andra Springsteen-konserter har varit nästan lika omtumlande för mig. Förmodligen för att jag då fått uppleva dom så nära scenen.
Mina barn är uppvuxna med musik i huset alltid. Här är aldrig tyst. Det är det värsta jag vet, när det är tyst. Jag måste ha musik runt mig nästan hela tiden. Jag älskar musik.

Så, idag, införskaffade jag då en ny MP3 spelare för att kunna uppleva min musik mycket mer. Min förra MP3 var på 2 GB och på den tiden jag köpte den var det mycket och räckte gott o väl till för mina behov. Men idag får knappt 1/3 av min musik plats på den och varje gång jag får ny musik måste jag prioritera vad som ska vara med och vad som ska bort. Jag gillar det inte alls. Så mina nya MP3, en Creative Zen på 8 GB med extra minnesplats, kommer säkert att leva upp till mina förväntningar i några år. Idag tar min musik upp ungefär 6 GB. Och jag är en sån som vill ha all min musik på min MP3 (och det kan barnen inte alls förstå).

Såhär ser min nya kärlek ut!

Idag var egentligen dags för spårträning. Men när jag tittade på vädret igår, så fanns det inte mycket inspiration till att åka ut i skogen idag för någon spårträning. Så det blev att jag stannade hemma och ägnade förmiddagen åt damernas storslalom (som inte gick så bra för svenskarna, men som var mycket trevligare än skogen). På eftermiddagen var jag och Ronja ute en lång tur i skogen. Det var riktigt kletigt och blött och träden knakade oroväckande i den hårda blåsten. Spångarna över ån var glashala och man fick verkligen ta det försiktigt. Men ändå var det en härlig tur. Jag och Ronja helt ensamma i skogen. Skogen är ändå helt underbar, trots att det blåste halv storm och det dessutom började regna. Jag älskar skogen!
Annars blev dagen inte roligare än så. Får se om jag kan träna lite med Ronja imorgon istället.

Annars var förmiddagen en migrän-förmiddag. Förstod inte riktigt varför. Det var ingen migrän-dag idag egentligen. Fast det vet man ju aldrig. Men sen kom jag på att jag igår kväll drack en flaska rött vin. En ny sort som jag inte druckit tidigare. Förmodligen gav den mig migränen. Migrän-nässpray och lite vila gav effekt för att ta bort den. Men det är inte kul. Så idag håller jag mig till min "gamla vanliga sort" av rött vin. Vågar inte utmana ödet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0