Radio MCB - den enda radiostationen som fått mitt hjärta!

Läste Sydsvenskan igår, Maria G Francke's krönika. Den greppade tag om hela min famn och kastade mig 20 år tillbaka i tiden och fick minnen att svepa som en stormvind över mig! Radio MCB - ett underbart minne i mitt förflutna! Allt Maria G Francke skrev i sin krönika om gamla närradiostationen i Malmö var som ett utdrag över mitt liv i tonåren. Förutom det att jag var med där! Jag var en av de som ideellt hjälpte till på denna härliga närradiostation och har givetvis ännu starkare minnen än många andra. Krönikan (som jag tyvärr inte hittade på nätet) berättar att Janne, Anders, Jocke, Per, Thomas och några till kommer att göra MCB mer levande än någonsinn genom en ny hemsida; http://www.radiomcb.com/

Jag var ju tvungen att gå in där med en gång och titta, lyssna och läsa. Gamla Janne-jinglar, gamla sändningar, gamla intervjuer, gamla bilder. Åååååhhhh, vad kul! Har under dessa åren tänkt på grabbarna många gånger. Några har jag träffat en och annan gång under årens lopp på diverse tillställningar, men det har inte varit mer än något hej och så. MCB har jag saknat. Men tiderna förändras och förutsättningarna ändrar sig hela tiden, men det var en enormt kul period i mitt liv.

Maria G France's krönika i Sydsvenskan 2008-02-10


Igår var jag på bio och såg Arn - Tempelriddaren. Har ju lästa alla böckerna om Arn och dom älskade jag. Hade mina tvivel angående filmen då filmen baseras på 2 böcker! Hur får man in 2 böcker i 1 film???? Men faktiskt blev jag positivt överraskad. Den var mycket bra, väldigt välgjord, bra skådespeleri osv. Kanske var det bra att det var så himla länge sedan jag läste böckerna. För man kommer ju då inte ihåg exakt vad som hände när och man retar sig inte så mycket på att något saknas. Men visst fanns där saker som man retade sig på ändå. Saker som inte fanns med i böckerna, saker som var annorlunda i böckerna och saker som givetvis gick alldeles för fort. Men i det stora hela var det en mycket bra film. Får nog 4,5 stjärnor av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0