Födelsedagar och växter

Idag fyller yngsta dottern, Jenny, 14 år! Vi hade bl a köpt ett Playstation spel till henne; Sing-star - Svenska Schlagers. För er som inte vet är Sing-star ett Playstationspel som är ungefär som en karokee. Man ska alltså sjunga med till låtarna. Spelet går ut på att man blir bedömd för sitt sång-framträdande genom att datorn känner av ens tonläge, tonfall och rytm. Desto bättre man sjunger, desto högre poäng. Man kan spela själv eller med andra. Det ingår 2 mikrofoner till spelet och man kan sjunga som duell eller duett. Jenny och jag skulle pröva det. Gud, vad kul det var. Jag kan absolut inte sjunga, har ingen sångröst och inget gehör. Men det var något av det roligaste jag gjort. Det allra bästa visade sen äldsta dottern som spelat det tidigare, och det var en uppspelningsfunktion. Dvs spelet spelade in det vi sjöng och så kunde vi spela upp det sedan. Jag skrattade så jag grät.
Dom har sedan tidigare andra rätt så roliga Playstationspel (jag är alltså ingen spelare över huvud taget) som tex dansmatta, som bedömer ens rytm och sk Eye-toy-spel där man är med i spelet själv. Bägge de 2 är väldigt aktiva spel som man blir både svettig och anfådd av. Men Sing-star var klart det roligaste jag provat på. En riktig höjdare som verkligen kan rekommenderas. Tyvärr så fanns inte alla de olika spelen med mikrofoner, så utbudet för första gångs köpet var begränsat. Men nu när vi har mikrofonerna kan vi köpa vilka olika varianter, av Sing-star, som helst. Det finns bl a en Rock-version en Legend-version osv.
En höjdarpresent!



Idag har det ju dessutom varit ett underbart väder. Vi bestämde oss för att åka och köpa ett träd till trädgården, samt gräsfrön. Vi köpte en stor blodlönn, som jag tycker är ett underbart träd med sina härliga färger på bladen. Vi hann även plantera det.
För några veckor sedan köpte jag ju även olika lökar som jag ännu inte fått ner i jorden, men passade på idag när vädret var så härligt. 10 olika narcisser/påskliljor (5 Yellow Cheerfulness, dubbelbladig blomma och 5 Quirinus, enkelbladig blomma) och 10 blandade tulpanlökar av sorterna Gemengd, Melange och Mixed. Då är det bara att vänta och se vad som blir av det hela.
Imorgon är det planerat att vi sår gräsfrön. Om vädret håller i sig som meteorologerna lovat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0