Faaaan o skiiit och allt det där....!

Ska det vara så jädra svårt att få allt att klaffa under en och samma tävling????? Tydligen! Var ute o tävlade idag igen i högre klass spår. Idag skulle vi ju klara att bli uppflyttade till elit-klass. Men, det är tydligen någon "däruppe" som vill annorlunda. Det blåste ganska kraftigt idag oxå, men inte storm som förra tävlingen, då det var storm. Och spåret gick även denna gången på öppna fält. Idag på stubb. Jag misstänkte att det skulle bli stubb, men hade inte haft någon chans att träna spår på stubb under veckan, tyvärr. Det var faktiskt mycket längesen vi spårade på stubb. I alla fall, påsläppet gick fantastiskt bra, rakt på spåret och vänster och rätt! Första vinkeln gick oxå jättebra och första pinnen hittades. Men sen blev det svårare för Ronja. Hon ville vinkla höger ganska tidigt och jag trodde inte att spåret skulle gå där, men följde henne. Hon hittade något ätbart. Men där virrade hon sen ganska länge tills jag tog henne till det ställe där jag trodde spåret gick och där gick hon rakt på spåret igen o hittade ytterligare en pinne. Kanon. Men det hade gått åt mycket tid redan. Sen nästa vinkel blev problem igen och tog tid. I alla fall lyckades vi ta oss till slutet och hittade alla pinnarna, men tiden var knapp. Fick av domarna veta att vi varit ute i 33 minuter, 3 minuter för länge!!!!!
Jag ger snart upp. Det var bara att packa och åka hem igen. Resultat>>

Ronja har under ca 1½-vecka varit lite slö och det kanske märktes lite i spåret och gjorde sitt till, men jag vet inte.....

Nu ska vi i alla fall vila fram till våren och jag ska boka tid för sterelisering (av Ronja, alltså). Så får jag under vintern ta ställning till om jag vill satsa mer på brukset. Ronja blir ändå 7 år nästa år och att tävla i de här höga klasserna är tufft och kräver enormt mycket av både mig och Ronja. Vi får se. Återkommer!

Hemsidan även uppdaterad under Ronjas-sida, kolla>>

Häromdagen läste jag serierna i Sydsvenksan och kom till Laban. Alltså Laban måste vara tecknad med Ronja som förebild. För detta är precis Ronja (klicka på bilden):

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0