Det var det...!

Julen är över... för denna gång.
December går så himla fort, julen står för dörren innan man anar det. Man ska handla klappar, fixa mat och planera var/vem man firar julen hos. Sen är den bara förbi. Lika vemodigt varje gång.

Och denna gången, förmodligen som vanligt, kom det ingen snö.
Det grämer mig allra allra mest. För mig är en drömjul en underbart härligt fin dag, med hög luft, strålande sol, massor av snö tillsammans med familjen.
Oftast blir det ju bara det sista som slår in. Men min längtan efter att få fira julen tillsammans med nära och kära uppe på en alptopp (eller i en mysig stuga ute i skogen) med metervis med snö, den förblir bara en dröm. Det blir det gamla vanliga. Inte för att det inte är trevligt, det är det visst, men bilden av dom där vintriga jularna etsar sig fast. Kanske nästa gång......
 
Zauchensee               Altenmarkt

Nu ser jag fram emot det nya året och önskar alla en god fortsättning på 2008!
Kram Karin L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0