Händelserik och trevlig helg!

Helgen har varit mycket trevlig!
I lördags var det ju storkonsert i Genarp där giganterna Janne Schaffer (spelat med giganter som Abba, Bob Marley,  Jonny Nash, Electric Banana Band mfl), Björn J:son Lindh (skrivit massor av filmmusik bla till Jägarna, Häsloresan, Den demokratiske terroristen mfl) och Stefan Blomquist uppträdde. Det var en magisk kväll. Vädret höll sig hela tiden (det vräkte ju ner regn på vissa håll, men i Genarp var det torrt), området var perfekt, musiken underbar och publiken stor och trivsam.
Det var en underbar konsert där dom verkligen spelade med mycket känsla och bra kontakt med publiken. När sen min personliga favorit "Brusa högre lilla å" spelades och bruset av Höje å hördes i bakgrunden då var det bara helt magiskt. En suverän konsert med suveräna musiker.

Björn J:son Lindh, Janne Schaffer och Stefan Blomquist vid Vattenmöllan i Genarp


Söndagen började med att jag var ute och rastade Ronja på morgonen, skulle gå en lång skogspromenad. Vi hann inte mer än ut från dörren då vi fick följe av en hanhund, en welsh springer spaniel! Ingen ägare/förare syntes till, hunden hade inget koppel eller halsband på sig. Jag började gå min runda och vid Häckeberga Wärdshus försökte jag högt och bestämt få hunden att gå hem igen, men den lydde inte. Däremot upptäckte jag att alla fönster på Wärdshusets övernattningsdel var öppna (då det var mycket varmt). Blev med en gång tyst eftersom jag visste att Schaffer & Co övernattade där och ville inte vara den som väckte dom tidigt på morgonen.

I alla fall fick jag till slut koppla den här lilla hunden (som var otroligt snäll) och försöka hitta hans husse/matte eller hus. Vi gick tillbaka där vi kom ifrån och jag hittade någon som var vaken i ett hus, men han hade ingen aning vems hunden var. Gick o strosade lite till och upptäckte en cyklist som tvärnitade och tittade på oss. Frågade då om han kände till hunden. Och jo, den var hans. Han bodde i andra ändan av Genarp mot där var jag hittade hunden, ca 2 km bort!!!!! Ja, jag säger inte mer.....!


Efter den uppiggande morgonen åkte vi så iväg till min brorsdotters namngivningscermoni som hölls hemma hos Nikes morfar med fru. Jag och Nikes moster var faddrar och jag fick även äran att döpa Nike i champagne.  Hon var så snäll hela tiden. Nikes mamma har en väninna som är operasångerska på operan i Berlin, hon var med och sjöng 3 olika barnvisor. Mycket vackert!


Jag och Nike


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0