Vad det blev av svampen!


All svampen jag plockade igår hamnade i den stora pannan idag :-)
I en superdupergod svamppasta.
Jag är ju en riktig pastaälskare och nu för tiden äter jag det rätt sällan så att få pasta idag var hur lyxigt som helst. Och dessutom med egenhändigt plockad svamp i. Kan inte bli bättre!

Det blev tom svamp över, så det gör jag kanske något gott med imorgon eller så fryser jag in den helt enkelt :-)

Förutom svampen hade jag i:
3 hackade vitlökar
1/2 rätt stor purjolök
100 g delade sockerärtor
ca 1 liter svamp
ca 1,5 dl ädelmat 4%
ca 1,5 dl turkisk yoghurt
lite vitt vin
salt och peppar
färsk basilika
parmesan-ost

Fräste först och främst svampen. Frästen sen resten för sig och blandade i svampen.
Hällde i grädden och lät småkoka lite. Hällde i yoghurten och lät den smälta.
Hällde i vinet. Salta och peppra.
Dekorera med basilikan och använd osten vid serrvering.

Lätt som en plätt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0