Söndagsmiddag

Igår tänkte jag att vi skulle ha en lite lättare middag då jag i lördags var ute och åt med barnen på restaurang och det blev über-mycket!
Hemma i kylen fanns en mycket fin broccoli och jag tänkte med en gång på en soppa men när jag frågade Anders tyckte han vi skulle ha paj. Tja, jodå så fick det bli.
Vi lagade en mycket god medelhavsinspirerad broccoli-paj som förutom broccoli innehöll purjolök, vitlök, soltorkade tomater och fetaost.
Kanske borde man ha någon typ gorgonzola istället för att få ännu mer smak, men det blev supergott ändå!



Smulpaj
Till efterrätt gjorde jag små äpple-pajer i portionsformar.
Äpplekaka med kanel och kokos med smulpaj av havre, smör, honung och pumpafrön.
Till detta hade jag givetvis vaniljvisp.
Receptet finns i boken "Allt gott av äpplen" av Ann-Kristin och Lena Hallgren.

Såhär såg dom ut innan dom kom in i ugnen

Klara!

Mums - jättegott!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0