Kalas-dax!

Ja! Mina barn har ju fyllt/fyller 20 och 18 år.
Pernilla fyllde 20 för några veckor sedan och Jenny fyller 18 om 2 veckor!
De hade önskat att ha ett gemensamt kalas för hela släkten hemma hos sin pappa. Och det fick dom. Jag åtog mig äran att baka - givetvis.

Själv blev jag jättenöjd med den ena tårtan - explosionstårtan. Den blev perfekt.
Sen gjorde jag en tårta som skulle ha formen av en väska (något convers-liknande), men tyvärr blev den inte alls bra. Själva tårtan höll nämligen inte formen och sjönk ihop och var otroligt svår att ta i och dekorera. Så jag la inte ner så mycket möda på den av den anledningen, dessutom kunde jag ju knappt ta i den innan den sjönk ännu mer. Tror att jag hade alldeles för mycket fyllning i den :-( Ja, ja, man lär så länge man lever. Men annars tyckte jag idéen var kul och om den bara hade hållit formen, hade den oxå blivit snygg!

Sen blev det några mini-cupcakes, där jag inte heller var så nöjd med frostingen. Den blev inte så fast som jag ville :-( och det är himla pilligt med mini-cupcakes. Men goda blev dom och så är det ju så bra med små för då får man äta fler :-)

Det blev även några mördegskakor med dulce de leche på och mandel ovanpå det :-) Supergott!


Explosions-tårtan!
Ljusa bottnar. Fyllning: hallonmousse (Ekströms), vaniljkräm och kaffesmörkräm som täckning runt om. Dekorerad med vit sugarpaste, hjärtan i sugarpaste, silverkulor och chokladpengar :-)



Väsk-tårta (convers-liknande)
Här är då min misslyckade väsktårta :-( Som sagt lag jag inte ner mycket energi på att försöka få till dekorationen eftersom den knappt gick att ta på :-(
Chokladtårtbottnar. Fyllning: passionsfruktmousse (Ekströms), vaniljkräm och kaffesmörkräm som täckning runt om (huuu...det var skitsvårt). Dekorerad med röd och vit sugarpaste.


Mini cup-cakes
Hallonmuffins med vitchoklad frosting (på bilden dock vaniljkrämsfrosting, då jag glömde ta en bild innan leverans)


Mördegskakor dulce de leche

Favorit i repris. Mördegskakor med dulce de leche och mandel



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0