En liten boll på en pinne...

Hur otroligt gott kan inte det vara?
Jag har blivit helt såld på cake-pops och då den varianten som är gjord på kex/kakor och philadelphiaost. Vet att det finns även en variant med frukt, typ banan på pinne, men det är inte alls samma sak (enligt mig!).

Hade inte smakat bollarna tidigare men de såg så läckra ut att jag bara var tvungen att prova göra dom och har som sagt blivit helt såld. Det är nog det bakverk jag tycker bäst om just nu! Annars har jag alltid varit mycket svag för muffins/cup-cakes, men nä, nu har cake-popsen absolut tagit över 

Idag gjorde jag dessa! Ett litet experiment.

Digestive cake-pops med honung


Använde mig av ungefär 1/3-dels digestivekexpaket, där jag mixade kexen till smulor. Sen hällde jag i lite flytande honung och blandade i ca 50 g philadelphia-ost. Blandade samman allt till en tjockare smet som det går att rulla bollar av.
Man rullar lagom stora bollar som får stå och bli lite hårda i kylen.
När bollarna stått i kylen ca 30 min satte jag i blomsterpinnar i bollarna.
Därefter smälte jag ca 50 g god choklad (i mitt fall marabou 70% med mint) och en liten klick smör i en kaffemugg. Doppade bollarna i chokladen och hällde på strössel. Sen får de stå i stelna i kylen igen.

Hur de blev?
Mycket goda men inte så goda som jag hade förväntat mig. Kunde haft i mycket mer honung!
Nya experiment en annan dag......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0