En helt makalös god tomatsoppa

Igår lagade jag en tomatsoppa.
Ja, jag vet. Låter G A N S K A tråkigt. Men jag har recept på en mycket god tomatsoppa Men givetvis hade jag ju inte allt hemma som man skulle ha i den, så jag fick göra om den lite och då blev den ÄNNU GODARE 

Såååå.... nu ville jag bara dela med mig av det goda receptet!

Makalöst god tomatsoppa
1 burk krossade tomater
1 liter kraftig buljong
2-3 vitlökar
1 chilipepparfrukt
2 salladslökar
1/2 stor purjolök
lite rättika
lite broccoli
lite rött vin ca 1/5 dl
salt, peppar, basilika

Hacka alla grönsaker och fräs i några minuter i olja i en stor kastrull.
Häll i de krossade tomaterna och låt soppan koka ca 10-15 minuter.
Smaka av med lite vin, salt, peppar och mycket basilika.
Nåja, man kanske inte blir så sugen när man ser bilden, men god var den :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0