Storshopping

Idag var vi på Ikea och åt köttbullar för 19:-/person :-)
Det var längesen senast!
I våras var vi där minst en gång i veckan och då kostade köttbullarna 16 kr!!!

Och så blev det lite shopping och givetvis hade jag glömt mina Ikea-presentkort hemma :-(
Det var nämligen inte planerat att vi skulle åka dit utan blev ett infall på väg ner mot svärmor.

Köpte på mig en drös stearingljus nu inför höstmörkret och kyla. Här ska bli myspys varje kväll och varmt.
Eller varmare skulle nog de flesta påstå :-)



Lykka olycklig!

Har dessutom precis varit ute med hundarna en rejäl runda.
Det var så svar på himlen, men jag lyckades bara få några enstaka droppar på mig, tack och lov!
Men nu är det ju sånt väder så att hundarna måste torkas innan dom får springa in i lägenheten.
Vi har en stor hallmatta där hundarna ska sitta tills de är torkade.

Tog in dom efter rundan, satte dom på mattan, stängde dörren.
Då skriker Lykka i högan skyn :-( Svansen kom ivägen för dörren. Jag lugnade ner henne och satta henne på mattan igen och stängde dörren. Då ser jag att det är blod på golvet!!!
Kollar igenom henne och ser blod på svansen. Och helt plötsligt ser jag jättemycket blod på golvet!!!!
Men vad jag kunde se efter en noggrann genomgång så var det bara ett pyttelitet hack i svansen som jag gjorde rent och sen fick hon massor av pussar och kel.

Inte lätt med 2 hundar som ska torkas i detta vädret!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0