Les Misérable

Igår var vi på teater/opera.
För min del var det hur länge sen som helst tycker jag.
Senast var jag och dottern och såg Mama Mia på Malmö Arena.

Igår var jag, sambo och sambos dotter och såg Les Misérable på Malmö Opera och den var ju bara helt fantastisk!
Jag säger som Gunde; jag fick stå-päls och insåg att det här med teater, musikaler, operor måste jag utforsak mycket mer. Ett tag gick jag på ganska många musikaler och teaterföreställningar, dels för att mamma var med i en massa och att barnen spelade teater och var jätteintresserade, men av någon underlig anledning så har det runnit ut i sanden. Men nu ska ju mamma vara med i Carmen på Malmö Opera, så då måste vi ju gå igen :-)

Just Malmö Opera har en del intressanta föreställningar nu och framåt. Häromdagen hade Tirfing premiär, en något ovanlig berättelse som tilltalar mig och jag skulle jättegärna vilja se den med. Sen kommer Karlsson på taket att sättas upp med premiär i december. Mycket intressant som opera/familjeföreställning. Hade varit kul att se den med. Men nästa gång för mig blir nog Carmen, med mamma :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0