Tillträde förbjudet!

När jag var ute och rastade Ronja i morse på vår vanliga runda förbi Arlövsgården och hästhagarna upptäckte jag en skylt på ängen innan golfbanan. Skylten stod på ängen 1 meter in från stigen som går runt golfbanan, ca 10 m från en av dammarna och 15 m från där själva golfbanan börjar.  Gick fram och tittade på skylten. Där stod:
"Tillträde förbjudet. Kemisk bekämpning. 12/5 kl 5-12"

Hur förvirrad blir man inte då? Var är det tillträde förbjudet???? Är det ängen dom bekämpat kemiskt, golfbanan, dammen? Är det okej att gå på stigen? Vågar man låta hundarna nosa utanför stigen? Och vad händer med alla djuren i dammen? Där lever grodo, svanar och ett flertal olika ank-arter! Hur länge varar detta?

Ja, jag utgick i alla fall från att golfbanan inte var bekämpad och gick en liten runda där med Ronja!
När jag var ute nu på kvällen kom jag från ett annat håll, samma äng, och där stod ingen varningsskylt! Alltså var har dom egentligen utfört den kemiska bekämpningen? Vore ju VÄLDIGT bra att få veta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0