Stressigt värre :-)

2 dagar kvar tills vi stiger ombord på Airbus A330 i Köpenhamn med destination Doha i Qatar för vidare färd mot Bangkok.
(Anm: Egen tv vid varje plats med video on Demand = nice! Thai Airway är fantastiska men planen från Köpenhamn lite gammalmodiga då de inte har egen TV).
Det är mycket som ska fixas och donas innan dess. Mycket man ska komma ihåg. Det är jag mest orolig för är att jag glömmer mina datorglasögon! Faktiskt! Är ju inte någon van glasögon-användare och glömmer dom titt som tätt och har himla bry att jobba vid datorn då.

Det som ska hinnas med idag är i alla fall;
vaxning, handla (olika ställen), träffa Jenny och följa med henne till barnmorskan, inskola Jenny då hon ska passa Ronja och lägenheten, tvätta, packa och städa. Sen ska jag även hinna gå ut med Ronja och fixa lite fredagsmys!
Alltså det där med inskolning är i vanliga fall inte nödvändigt. Jenny passar Ronja som jag skulle gjort, men eftersom Ronja är så kass nu så är det mycket med medicinerna och hur hon ska motioneras och hur Ronja ser ut/är när hon är bättre/sämre, gå igenom försäkringen om något händer osv. Sen ska jag lära ut tvättstugan till Jenny oxå. Vi är ju borta i 3 veckor, så hon måste ju tvätta under tiden.

Imorgo kväll är det dax för Cesar Millan på Malmö Arena tillsammans med Pamela. Ska bli jättekul och intressant. Vad alla än säger och tycker så gillar jag Cesar. Han har en sund inställning. Sen givetvis gillar jag inte ALLA hans metoder, men man får se det som så att han bo i USA, där är mycket tillåtet som man inte tillåter i Sverige, han jobbar under de förutsättningarna. Dessutom är det ju oftast inga "duvungar" han har att jobba med. De flesta av hundarna som visas i hans program är ju rena livsfaran och skulle förmodligen vara avlivade för länge sen här i Sverige. Så att han är tuff och hård ibland, tycker jag är helt förståeligt. Med "mjuka" hunder han han ju helt andra metoder.

Nääää.... då får man väl ta tag idagen för att hinna med.
Cup-cakes har jag plockat fram till Jenny och mig :-)




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så härligt att få dra iväg! Hoppas ni får en trevlig resa! Ha en trevlig kväll på arenan med!

2011-05-13 @ 11:13:18
URL: http://clematis.bloggo.nu
Postat av: Nathalie

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-07-11 @ 05:01:05
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0