Oerhörd förmån!

Som vanligt tycker jag inte jag har något speciellt att skriva om och det är ju inte så himla bra när man har en blogg!
Men jag vet att många undrar hur vi så ofta kan vara hemma och sola, träna och handla på dagtid och annat som är rätt "göttigt" att man kan göra när "alla andra" jobbar.
Svaret är att vi har en oerhörd förmån att vara egna företagare med en ännu större förmån att kunna lägga upp arbetet i princip hur vi vill ha det. Visst jobbar vi för fullt och kan inte alltid göra som vi vill, men vi kan i stort sett styra våra arbetstider hur vi vill.

Många gånger lägger jag upp det så att vi är ute på jobb på förmiddagarna. När vi kommer hem så går vi ut med Ronja, tränar, fixa ärenden, städar osv. Nu när det är så otroligt varmt ute kan vi alltså ligga och gotta oss på vår underbara terrass för att få energi och härlig solbränna.
Sen på kvällen har vi mer jobb kvar, datorjobb, och vi sitter där i vars en ände av soffan med våra lap-tops och är såååå osociala i ca 2-4 timmar. Ibland kan det bli mer, ibland lite mindre, men minst 2 timmar brukar det bli.
Alla har inte den diciplinen att sitta och jobba på kvällen. Alla har inte den möjligheten med barn och aktiviteter och så.
Men vi har valt att göra så, så att vi får lite ledig tid mitt på dagen. Framför allt är det otroligt skönt nu när det är varmt och soligt ute.

Ja, då har jag berättat vår jobbe-hemlighet :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0