Nytt från Thailand

Ja, som alla nu vet är jag och Anders i Jomtien, Thailand där vi fixar och donar en massa men mest försöker koppla av.

Tänkte bara säga att jag förmodligen inte kommer att varken blogga eller vara inne på Facebook på en vecka efter en överenskommelse med älsklingen.
Han försöker nämligen sluta röka. Det går väl rätt bra, men oftast blir det ändå 1 cigg varje dag. Så överenskommelsen är nu att om jag inte bloggar eller är ute på Facebook på en vecka så ska han inte röka en enda cigg :-)
Så det är väl klart jag gör allt för att han ska försöka hålla sig ifrån cigaretterna!

Igår var vi hos tandläkaren, kostade ca 200 kr :-)
Ska avboka min tid hemma nu!

På kvällen skulle vi hitta ett billigt ställe att äta på och hittade ett riktigt thai-ställe, en typ av mat-marknad där det står en massa olika stånd med "stormkök" och lagar mat. Ingen pratade engelska, det var peka som gällde. De enda faranger där var jag och Anders. Och tror inte många utlänningar hade satt sin fot där. Men maten var mycket god och superbillig, 2 portioner 20 kr!!! Eftersom det var peka som gällde så visste inte jag vad jag fick och jag är ju svår med kött. Men min rätt var något med fisk och skaldjur :-)
Och tyvärr glömde jag ta bilder på detta ställe :-(

I natt var det ett jäkla åskoväder och regn.
Så i morse när vi skulle gå till marknaden för att fixa frukost var var och varannan gata översvämmad och vi fick nästan vada fram.
Dom är för roliga thailändarna. Dom håller på att bygga en ny väg vid marknaden, bred väg. I mitten är någon typ refug. Ena körbanan var riktigt översvämmad och vattnet stoppades av refugen att komma över till andra körbanan. För att få bort allt översvämmat vatten stod någon slags pump-bil där och pumpade vatten från den översvämmade vägbanan bort till den andra vägbanan som inte var översvämmad!!!
Men hallå, var det inte bättre att pumpa ner det i en brunn eller nåt?
Jättetypiskt Thailand!
Man får sig många roliga skratt :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0