After Eight-muffins

Igår bakade jag dessa muffins, men givetvis modifierade jag dom lite :-)
Istället för att lägga after-eighten i smeten valde jag att lägga en hel after-eight ovanpå varje färdig muffins direkt efter att jag tog ut muffinsen från ugnen. After-eighten smälte lite grann.
Det blev jättegott.
Ett litet påpekande dock, om andra vill baka liknande, var verkligen noga med att inte fylla muffinsformarna för mycket. Det ska ju vara smet i, därefter fyllning och därefter mer smet. Se till så att det totala innehållet bara når 2/3 upp till kanten. Jag råkade få i lite väl mycket så, framförallt, fyllningen "jäste" ut över muffinsformarna. Men dom blev ju goda ändå :-)

Så här blev dom:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0