Skogens guld - vilken skatt!

Igår var vi en tur i skogen med Ronja.
Tänkte det kunde vara bra att ha med svampkorgen trots att jag vet att det inte är riktigt säsong ännu för svamparna.  Men jag har ju hittat några champinjoner både här i Arlöv och i Ljunghusen, så korgen åkte med.
OCH VILKEN TUR DET VAR!!!!
Vi hittade massor massor av skogens GULD - kantareller!
Det är ju tidigt för kantarellerna, men på mitt ena ställe växte så mycket kantareller så jag har aldrig någonsin sett så många. Och så mycket kantareller som vi plockade igår (ca 2.5 liter rensad svamp) har jag aldrig plockat på en gång!





Äggröra med härliga kantareller blev det igår till lunch.

Men vad hittar man mer på? Tips emottages!


Men det var jobbigt för Ronja i skogen igår! På det ena stället där vi gick, min kantarell-backe, där ville hon i princip inte gå alls. Hon följde med upp och stod och tittade och åt gräs! Till slut lunkade hon med en bit. Det gick bättre på andra kantarell-stället där vi går på en stig innan vi kommer till kantarellerna. Men så trött hon var sen resten av dagen! Hon älskar skogen, men det får inte vara för svårt att gå i markerna, då vill hon inte!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0