Läckert med lax

Kände att det nog var längesen vi åt fisk nu (förra veckan), så idag fick det bli lax!
Lax är gott och otroligt lättlagat, vad man än gör med den.
Det vanliga är att göra någon typ av teriyaki-variant eller helt enkelt bara naturell i ugnen, men för ett tag sen läste jag om någon pestobakad lax och det lät såååå gott.
Så letade lite på nätet och hittade ett recept som lät såååå gott såååå gott.
Laxfiléer med pesto och mozzarellaost på, bakad i ugnen!
Till det hade jag en en typ av stekt ris fast på bulgur, dvs bulgur med massor av grönsaker och chili i, lite citronsaft och lite teriyaki-soja. Mums, det blev super duper gott :-)

Tyvärr inga bilder för jag är ju så kass på det. Kommer jag på när jag sitter och skriver här på bloggen, men då är det ju uppätet.

Blir nu så himla sugen på att odla! Odla nypotatis, gräslök, jordgubbar, morötter, rädisor och allt möjligt. Var dag som jag går förbi koloniträdgårdarna bara kliar det i hela kroppen av att få odla. Odlar några tomatplantor på den inglasade balkongen, men inget mer. Har iofs en liten terrass/uteplats där jag skulle kunna ha tex jordgubbar, men eftersom jag var borta 3 veckor i maj och dottern skulle passa lägenheten var det tillräckligt för henne att sköta tomaterna, så det blev inget mer. Det jag går och trånar mest efter just nu är fläder!!! Alltså, flädern blommar för fullt här nu och jag bara älskar fläderblomssaft.
Så just nu sitter jag och googlar efter bra och lätta recept på flädersaft. Jag har odlat, saftat, syltat, bakat och konserverat det mesta i mina dar men aldrig gjort flädersaft.
Nä, får nog ta tag i det där innan flädern blommat ut :-) Nu ska här göras saft!
Flädersaft är supergott att blanda med renat - bara så ni vet!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0