Doha International

Hemresan från Thailand blev låååång och påbörjades i lördags kl 16 lokal tid då vi tog bussen från Jomtien till flygplatsen i Bangkok, kl 16 steg vi av Öresundståget på Malmö C!!!!

Eftersom vi åkte med Qatar Airways mellanlandade vi i Doha och på hemresan var det 9,5 timmes väntan på Doha International. Tyvärr kom vi till Doha mitt i natten så det var bara att hitta vilrum för att få lite sömn. Hade vi kommit dit mitt på dagen kan man få ett tillfälligt visum in i Qatar som varar några timmar och vi hade kunnat uppleva Doha oxå. Men men.... Billiga biljetter var det iaf :-)

Som sagt var väntan på Doha international 9,5 timmar och vi hittade ett vilorum med fåtöljer där vi kunde slumra lite. Annars finns en allmän lounge som kostar 40 dollar per person som man har tillgång till när man har så lång väntan. Där har man tillgång till bla dusch och får äta från en brunch-buffé. Men där fanns bara "vanliga" bord och stolar och det lockade inte, så vi skippade loungen.

Annars gick allt mycket bra och smärtfritt och Qatar Airways är ett supersuper bolag att åka med. Superfina plan och otroligt god och mycket mat på planen.

Anders vilar på Doha International:




Jo, det var kallt på flygplatsen!!!
Eller, efter att ha kommit från tropisk värme till tropisk värme i Qatar med 35 grader varmt mitt i natten, så var flygplatsens luftkonditionering oerhört jobbig. Jag är ju så himla frusen av mig och gillar inte alls all den här AC:n. Förstår inte att när man bygger en sån fin flygplats att man inte bygger någon slags balkong/terrass där man har möjlighet att "värma sig" på. Eller kunna gå ut och sitta/sova i solstolar när man nu väntar så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0