Alltid här!

Ja, längesen sist.
Fast jag sitter vid datorn rätt mycket här i Thailand oxå så är inte första prioritet att blogga.

Jag var hos frisören här i Thailand häromdagen. Kostade 150 baht (ca 35 kr) och då ingick tvättning med schampo och balsam, klippning, föning och plattång!!!!!! Alla som känner mig vet att jag har rätt så "vågigt" hår. Härnere i värmen och fukten är det riktigt lockigt, så när dom nu tog plattång fick jag ju en helt annan frisyr. Men tydligen vill dom väl att alla tjejer ska se ut som thailändskorna, helt rakt hår! Efter ett bad, blev det normalt igen :-)
Men klippningen blev okej, det är svårt att förklara när man vill ha det lite uppklippt. Jag hade kunnat tänka mig något kortare just där jag har uppklippt, men.... Tjejen var duktig men utrycket klippa är nog för mycket sagt. Hon använde bara en sån där "kam" man tunnar ut håret med som liksom skär av håret!!!!
Men som sagt det var oerhört billigt och blev bra.


När vi häromdagen satt på en liten servering kom en "fruktbil" förbi och sålde frukt. Dom hade mest den här konstiga frukten att sälja:

Durian (Thurian)

Ser ut såhär innan den "skalas":


När dom hade skalat den till oss, såg den ut såhär och var mjuk och geggig och en inte alltför god doft, men med en underbart söt smak. Mycket mycket speciell frukt!



Vi har varit på Koh Samet på "semester" i 3 dagar. Härligt. Dagen vi skulle bli upphämtade med buss för färd mot båten började det åska och regna som attan. Framme i Koh Samet var det rätt mulet, men det var okej för vi skulle leta boende så vi gick ju mycket när kom dit. På eftermiddagen sprack det upp och blev kanonväder :-)
Vi hittade ett boende en bit ifrån stranden (ca 3 min) i själva samhället hos en Kanadensare som hyrde ut 2 rum. Eftersom det är lågsäsong nu så hyrde han ut dom för 250 baht/natt (75 kr). Okej ingen AC bara fläkt, men vi använder sällan ACn här hemma heller så för oss spelar det ingen roll. Fräscht rum med jättefräsch toalett/dusch. Normalt tar han 700 baht per rum.

Annars var det som vanligt härligt på Koh Samet. Fint vatten, oerhört fina stränder med sand som nästan är som ett puder. Mesta tiden solade vi, badade och storsade omkring. Inga utflykter denna gången.


När vi kom tillbaka från Koh Samet hann Anders fylla och. Det firades med mys och mat på kvällen och därefter besök på Walking Street och en bar med bra live-musik!


Anders i vattnet i Bang Sarey



Kommentarer
Postat av: Linnea Lundstedt

Hej hej vad kul dina inlägg är! kommer med all säkerhet läsa igen. :) Ha en rolig helg (:

2011-06-30 @ 11:14:23
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0