Ut på nya äventyr!

Ja, vi är ju ute på äventyr nästan varje dag. Eller det är väl så vi ser det som.
Igår var vi ute på ett kanotäventyr i Stockamölla, jag, Anders, svägerska och svåger och våra hundar.
I Stockamölla finns Kanotcentralen som hyr ut kanoter för olika lång tid. Vi tog en dagstur som i lugnt tempo skulle ta runt 4 timmar. Det passade oss perfekt. Vår tur tog runt 5,5 timmar inkl två längre stopp där vi hade mysig fika.


Ronja var så otroligt duktig.

Hon har aldrig åkt båt förut och absolut aldrig suttit i en kanot! Men hon hoppade snällt i när jag sa till, satt fint när jag sa till henne att stanna kvar och efter ett tag när hon vant sig la hon sig ner i kanoten eller tittade nyfiket på allt möjligt i omgivningarna. Hon tyckte det var toppen :-) Hon är så himla lätt att ha med överallt!!!


Och Anders gjorde en liten film från vår lilla tur som visar hur det ser ut på Rönne å.





Kommentarer
Postat av: Annika

Åh vad sugen jag blev på att paddla igen! Jag och exet hade ju egen kanot, och var ute på sjöar mest, men det var så fridfullt att glida fram. Ska sätta upp det här på min idélista för kommande semestrar i Skåne. :)

2011-07-29 @ 11:56:10
URL: http://citronanka.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0