Turridning

Idag var jag och älsklingen och hans dotter på turridning i Eksholmen mellan Holmeja och Sturup, Skogsgläntans Häst & Stuga.
Jag och Anders har ridit där tidigare. Det är en tjej som startat ett företag med turridning och stuguthyrning. Hon har 4 egna hästar, så det är inte så många som kan rida samtidigt :-) Perfekt tycker jag! Blir litet, intimt och väldigt mysigt.
Jag beställde en 2 timmars tur inklusive fika. Skogarna runt Eksholmen är fantastiska och turen är jättehärlig.

Man stannar vid en mysig sjö och äter några goda mackor och kaffe mm.
Det var ett år sen sist jag red så det var både jobbigt och helt underbart.
Varken Anders eller hans dotter kan rida, men eftersom jag kan så låter hon mig rida lite i förväg i min egen takt och får en häst som inte annars passar sig för turridning. Härligt!


Annika och Anders på sina hästar, Helene och Libbe :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0