Smoothie

Tänkte bara dela med mig av dagens smoothie.
Alltså, jag gör smoothie rätt ofta till frukost och visst dom brukar bli jättegoda, men smoothie är ju något alla kan göra på sitt eget sätt och vis med vad man tycker om.
Men idag gjorde jag en smoothie som jag bara måste dela med mig av för den blev så fantastisk god - ja, man kan nog nästan göra den som en tårtkräm eller cup-cake-frosting :-) Men nu gjorde jag ju smoothie och tänkte dela med mig av den här.

Karins morgonsmoothie med flädersmak


1/2 påse ljusa smoothie-frukter
1 passionsfrukt
1/2 mogen avocado
ca 1 msk fläderblomssaft, outspädd
Mjölk

Blanda allt i blender och mixa. Ta så mycket mjölk så det räcker till 2 glas smoothie (ca 2 dl). Tänk på att avokadon gör att smoothien blir ganska tjock, så späd med mer mjölk eller lite vatten om ni vill ha den tunnare.
Häll upp smoothien i höga glas och njut till frukost!


Smoothien blev även väldigt vacker i färgen, men eftersom smoothie är "vardagsmat" hos oss tänkte jag ju inte på att ta någon bild. Inte förrän jag druckit den och insåg hur god den var så kom tanken om en bild upp - men då var det ju försent :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0