Mikro-muffins

Här kommer nu bilder på mina muffins gjorda i mikrovågsugnen.
Smaken var god, men dom blev ganska kompakta och något sega.
Kanske kan man få dom något fluffigare på något vis, får ta reda på det.

Karins choklad-/passionsfrukt muffins gjorda i mikron

Har funderat lite på de muffinsen jag gjorde i ugnen (gjorde ju bara 4 st i mikron), dom blev ju bra men eftersom jag inte hade ägg i så var det något som saknades. Tyvärr blev bilderna på de muffinsen inte alls bra :-(
Men har funderat ut att jag ska göra dom som cup-cakes med min supergoda fläderblomsfrosting på.
Blev så himla sugen på den idag och tänkte att den passar perfekt till dom.
Fast även mikro-muffinsen kan man förstås dekorera som cup-cakes och säkert få dom ännu godare :-)


OCH EN SAK TILL - har nu läst mig till att man faktiskt kan frysa cup-cakes MED frostingen på och tina ett dygn i kylskåp! Jippi! Fast å andra sidan har jag en sån himla liten frys att det nog inge går att styck-frysa utan att frostingen blir fördärvad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0