Fantastiska kantareller!

Vi köpte ny TV häromdagen och i fredags fick vi hem den.
Vi har haft tjock-TV fram till nu!!! Men nu är det ändring på det!!! En 42" Philips blev det. Jätteglad :-D


Skogen är full av kantareller nu. Ut och plocka!!!
Det har varit en ganska torr vecka, men igår regnade det och jag hade förhoppningar om att kunna hitta ännu fler kantareller. Så idag begav vi oss ut i skogen igen för att fixa mat!
Och jodå! Kantareller överallt. Stora! Så det var bara att plocka och plocka och plocka. Kom hem med drygt 3 liter kantareller och en superfin Karl-Johan. Vi hade kunnat plocka dubbelt så mycket, men vi lät småsvampen står kvar för att växa till sig.
De orensade kantarellerna plus en fantastisk Karl-Johan

Drygt 3 liter rensad svamp!

Ja, gratis mat i drygt en vecka då :-)


Gjorde ju Polenta för första gången idag. När den var klar stekte vi den i stekpanna.
Det blev mycket gott, men ny vet jag hur jag ska krydda den för att få den ännu godare till nästa gång.
Vet man inte hur det ska vara och smaka får man ju följa receptet och där kryddades endast med salt och peppar och parmesan-ost. Jag kan nog tänka mig att ha både vitlök och feta-ost i den istället. Kanske oregano!
Men gott blev det. Ovanligt, men gott.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0