Onödig uppdatering?

Tja, kom bara på att nu var det nog ett bra tag sen jag skrev något i bloggen så jag får väl göra det fast jag egentligen inte har något att skriva om.
Fast när har jag det?

Men lite har väl hänt som jag kan nämna, även om ingen annan är intresserad.

Förra veckan trodde jag att Ronja hade fått kennelhost.
Hon är iofs vaccinerad, men man kan inte vaccinera helt mot själva kennelhostan, så de kan få viruset ändå men symptomerna blir mycket lindrigare.
Ända sedan i augusti/september har hon haft något krångligt med halsen, går o "harklar" sig, klöks och låter allmänt som om hon satt något i halsen. Men väldigt lite och inte så ofta, lite då och då. Har inte undersökt det närmare, för varje gång jag tänkt ringa vet, så har hon slutat.
Iaf så i fredags började hon klökas o "harkla" sig oerhört mycket och så fort hon blev upphetsad. Alltså var gång hon skulle ha mat, vi skulle gå ut, någon klappade henne eller lekte med henne, typ hela tiden. Det var inte riktigt som kennelhosta, men jag visste ju att symptomerna kunde bli mycket lindringare.
Höll henne kopplad under helgen o tänkte ringa vet på måndagen. Men redan lördag kväll var hon som vanligt!
Det var oxå då jag hittade 2 knutor på halsen, en på var sida. Den ena knutan stor som en pingisboll, den andra lite större än en ärta. Är helt övertygad om att det är fettknutor, känns så, men funderar nu om det är dom som kanske trycker på halsen på något vis så det är därför hon håller på som hon gör.
Eller har hundar mandlar/lymfkörtlar som kan bli "sjuka" och kan det vara någon sån symptom då? Så länge?
Nåja, får väl ta mig i kragen och ringa vet nu då!!!

Och så till mig själv då!
I lördags var jag och fick bortopererat 2 leverfläckar på ryggen.
Den ena har suttit så illa att jag, när den vuxit, haft jätteproblem att ha BH på mig. Den har skavt på leverfläcken. Det har även varit problem ibland när jag tränat på gym med bla bänkpress där jag legat på en bänk, så har det gjort ont på leverfläcken. Den andra leverfläcken kliade ofta och jag kliade ofta sönder den. Dom satt rätt nära varandra.
Iaf fick jag tagit bort dom nu!
Och nu får man inte träna på hela den tiden jag har stygnen kvar - 10 dagar!!!!!
Blir helt stressad av att bara tänka på att jag inte kan träna under den här tiden. Jag behöver träna. Är så slapp och känner mig plöfsig efter mycket mat under jul, nyår och skidsemester och måste träna bort!!!!
Ja, ja får väl gå fler snabba promenader med Ronja istället då.
Fast hon tycker inte riktigt om våra snabba promenader. Hon tycker inte om mitt tempo.
Hon tycker bättre om när Anders är ute med henne då hon slipper gå så fort!!!

Tja, det var väl allt för tillfället :-)

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0