What a wonderful world...

Klagade ju lite igår på att jag inte hade hunnit baka i helgen och att en liten valp tar en massa tid och ork.
I alla fall så satt jag i förmiddags och funderade på om jag kanske ändå skulle ha lite tid på eftermiddagen att baka något snabbt. Och en liten kaka jag bakade för några veckor sedan var perfekt, den är snabb att göra och är supergod. Kom hem strax efter lunch, satt och fixade lite med datorn och sen ringde mamma och sa att hon skulle komma över för att hälsa på lilla Lykka.

Jaha, då var det bara att ställa sig och baka då. De små mördegskakorna med dulce de leche på som jag hittat på Mattias sida. Denna gången ändrade jag i receptet lite, så istället för vanligt florsocker använde jag florsocker med chokladsmak och så hade jag inga nötter att ha ovanpå så jag använde Smarties. Det blev supergoda och mamma var mäkta imponerad att jag hunnit baka innan hon hann hit och att dom tom var godare än förra gången.

Detta är en fantastisk kaka att göra om man behöver något snabbt och lätt och gott. Dessutom har man oftast alla ingredienser till det hemma (nåja kanske inte alla har dulce de leche hemma så där bara, men det går ju bra att ha annat ovanpå eller vanlig kolasås).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0