Warehousing

De senaste dagarna har jag plöjt igenom mängder med bak-bloggar. Den ena tjusiga bloggen leder till ytterligare fantastiska bakbloggar, sen finns inget stopp och jag blir sååå inspirerad av att baka.
Så nu vill jag verkligen bara baka baka baka och baka.

Och visst har jag baka för fullt de senaste dagarna, men jag hittar hela tiden fler och fler recept som jag vill prova. Men då kommer man till ett mycket stoooort problem!

Var lagerhåller man alla dessa underbara bakverk???

För man kan ju absolut inte äta upp allting själv, då hade man ju verkligen rullat fram. Försöker ge bort så mycket jag kan, men visst skulle jag kunna ringa på hos grannarna och fråga om dom vill ha, men det gör man ju inte och släkt och vänner bor ju inte precis sidanom.
Och även om jag skulle ha otroligt gott om förvaring hemma så håller sig ju inte bakverken hur länge som helst. Och frysa tex cup-cakes med frosting på kräver ju enormt med plats så inte frostingen blir förstörd.


Är detta dagens i-lands problem? Jo, säkert, men jag vill ju bara baka och baka och baka mera och prova ut nya recept och nya ingredienser. Får väl försöka lugna mig lite :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0