Så det kan bli

Bakade igår nya macarons, dels eftersom att jag hade rätt mycket chokladganache kvar och dels för att jag idag skulle besöka en gammal klasskamrat jag inte sett på sådär en 100 år och tyckte jag vill ha med något!
Macaronsen färgade jag denna gången lila, och dom blev mycket lila.
Men något måste ha gått fel, för när dom varit inne i ugnen så var dom inte alls lila längre utan såg nästan chokladfärgade ut!!!!
Va? Vad hände?
Ingen aning!
Men om man bet  en macaron så var dom så himla lila inuti!!!

Sen blev dom inte riktigt så bra som förra gången. Dom blev bra och sprack inte, men dels blev dom mer toppiga nu istälelt för platta och dels blev dom mer frasiga och inte alls så sega som de förra.
Ja, ja, det är inte lätt med macarons.

Mina "lila" macarons med pepparmintsmak och fyllning av chokladganache :-)

Dom blev i alla fall mycket uppskattade av både barn och vuxna och t.o.m av min goa sambo!
Men att dom blev chokladfärgade förstår jag inte alls (men lila inuti), men får väl prova med en annan typ av färg nästa gång.
Dessa färgade jag med pastafärg införskaffat på Ultimate Cake.




Kommentarer
Postat av: alexandra

Fin blogg! Följa varandra på bloglovin? :)

2011-08-24 @ 11:17:37
URL: http://kisskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0