Räven raskar genom Arlöv!!!

Alltså, visst är det så, hur intresserad man än är av att fotografera eller tom har det som yrke, så har man inte kameran med vid de absolut rätta tillfällena???

Som igår kväll vid 23-tiden när jag var ute sista rundan med hundarna.
På gräsmattan precis utanför vår fastighet, ser jag helt plötsligt en hund i Ronjas storlek komma gående. Jag tittar och tittar i mörkret efter en husse och  matte.
Hunden stannar och tittar nyfiket på oss och då ser jag att det är en RÄV!!!!!
En räv bland bostadshusen mitt inne i Arlöv!!! En STOR räv. Den var nästan lika hög som Ronja, smäcker och fin med en otroligt fin fluffig lång svans.
Den stod ungefär 20 meter ifrån oss och bara tittade. Jag tog snabbt tag i Lykka, för tänk om hon fick för sig att springa fram och leka med den och den tyckte  hon såg ut som en liten kanin????

I alla fall stod vi kvar och tittade och den tittade, till slut fick Ronja syn på den och tyckte att den hörde nog inte hemma där vid lekplatsen och jagade bort den.

Det är kanske ändå inte så himla konstigt med en räv i detta område i Arlöv eftersom här finns så vansinnigt mycket kaniner, men ändå, man blir helt paff. Efter 20 år på landet har jag sett många rävar, men aldrig någon som kommit så nära!

Och givetvis hade man ju inte kameran med sig på sista kisserundan på natten!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0