Chocolate Chip cookies

Idag gjorde jag då äntligen de där chocolate chip cookies som jag såg Leila baka igår på TV.
Hon hade gjort dom med 4 olika smaker. Jag orkade inte göra en så stor sats så jag gjorde 2 smaker.
- White chocochip Ginger cookies
- Choco chip Peanut cookies


Dom blev jättegoda och den med ingefära i blev supergod och lite ovanlig.
Men tyckte att Leila klyddade till det rätt mycket genom att man skulle göra smeten till en lång rulle som skulle in i frysen en halvtimme och sedan skivas upp och läggas på plåt. Så gjorde jag med ingefärskakorna, men med jordnötskakorna gjorde jag som alltid, bara skedade upp smeten på plåten och det gick absolut lika bra och var mycket mindre klyddigt!



Ingefära och vit choklad                 Salta jordnötter och mörk choklad



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0