Livet är en gåta!

Påsken är åter förbi och det har gått ett år sen senast.
Med helt underbart skönt väder har väl de flesta njutit av de lediga dagarna i solen.

Varje år längtar man till den långa njutfulla ledigheten då vårvärmen oftast visar upp sig för året.

Som alla andra njuter jag oxå för fullt av påsken och ledigheten men varje påsk går mina tankar till vännerna som har en väldigt jobbig tid just under påsken.
När växtligheten börjar spira för fullt och alla är glada och längtar till den stundande sommaren, brottas de med hemska tankar och minnen. Tankar och minnen som jag bara vagt kan föreställa mig hemsöker dom varje påsk.

Livet kan vara kort. Alldeles för kort och får en då att undra "varför?".
Trots de många åren som gått och trots att livet spirar vidare finns tankarna där varje påsk!

Amor Vincit Omnia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0