Utsikt



Det här är utsikten från balkongen i lägenheten i Jomtien - Pattaya, typ 20 meter till stranden!

Vaknar upp till ytterligare en helt underbar dag.
För bara en vecka sedan var här ett ordentligt oväder och vi är tacksamma för att det är så fint nu eftersom vi är inne i värsta regnperioden. Men här går alla och väntar på regn för vattenreserverna börjar visst sina. Men det kan få vänta tills vi åker hem.

Träffade på 2 urgulliga thai-valpar igår när vi var ute och gick. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig, men dom var så nyfikna och lekfulla och kom glatt och hälsade. Dom såg ut att vara mycket välmående men sprang helt ensamma omkring på gatan. Såg ingen tik i närheten och vi var inte precis vid något bostadsområde utan mer på en bakgata vid ett stort hotell. Ska se om jag kan ha kameran med mig en annan dag och försöka träffa på dom igen :-)

Igår, idag och imorgon måndag är här helgdag (Thailand har hur många helgdagar som helst), Chulalongkorns dag, som firas till minnet av Kung Chulalongkorn (Rama V).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0