Somna på spikmattan...

....är faktiskt något som kan hända!

Har börjat få ont i rygg, nacke och axlar igen.
Kanske för att Anders envisas med att trycka på alla mina "knutor" han hittar i nacke och armar?
Eller så är det för att jag, som vanligt, sitter med laptopen i knäet i soffan?
Förmodligen är det en kombination. När han trycker på knutorna är det ju jätteskönt men gör lite ont - skönont!

Trots styrketräning varannan dag (har ju hållt på varannan dag i ungefär ett år!!!) så får jag ändå ont. Så det där med att man ska träna är nog inte alltid riktigt sant. Det hjälper i alla fall inte, man får problem med axlar o nacke ändå när man jobbar med datorer.
Så för att hjälpa blodcirkulationen ännu mer har jag börjat ligga på spikmatta varje dag. Och det hjälper.
Som idag, har haft jättejätteont i nacken o varit jättestel, nästintill nackspärr.
Efter träningen kändes det något bättre, men jag stelnade till igen.
Så nu på kvällen la jag mig på spikmattan i ungefär 20 minuter och somnade!!!!! Hur det nu kan gå till på en spikmatta. Men det är faktiskt skönt!!!!
Eftersåt kändes det så himla skönt och jag kunde röra på nacken igen och hade i princip inte ont alls!!!!!

Kan varmt rekommendera spikmatta. Och så ska man kanske inte göra som jag gör just nu - sätta sig vid datorn igen!!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0