Fiffiga uppfinningar!

Sitter som vanligt och jobbar nu på kvällen.
Idag håller jag på med planskisser och en översättning.
Oftast är det dock bildredigeringer jag håller på med på kvällarna och givetvis text-skrivning till bostäder som är till salu.
Det är rätt mörkt i mitt vardagsrum och har jag för ljust klagar Anders på att det blir reflexer på skärmen så han inte kan redigera bilder optimalt, så det får vara lite halvskumt.

Men nu har vi hittat världens bästa uppfinning till datorn.
Den här, en USB-lampa till datorn:


För när man sitter och jobbar i skum belysning så är det skitsvårt att se knapparna på laptopen.
Jo jo men visst, jag skriver utan att titta på knapparna/bokstäverna, men ibland måste man ju kolla när man lagt in snabbkommandon på vissa knappar i vissa program.
Som det varit nu har jag vinklat skärmen för att ljuset från skärmen ska lysa upp knapparna.
Så detta är en genial uppfinning.
Just nu sitter jag dessutom med en översättning och då kom jag på att jag ju kan vrida lampan så den lyser på papperna jag har sidan om mig så jag kan läsa vad jag ska översätta :-D

Vem har uppfunnit denna???
Han/hon  bör få en jättekram av mig :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0