I flyttagen...!

Så då var det dax att flytta igen!
Nåja, bara ungefär 500 m!!!!!

Anledningen till flytten är att den nya lägenheten är mycket billigare (dock mindre, men ändå mycket billigare) och har både en stor inglsad balkong som man når från vardagsrummet och en liten uteplats. Allt detta gör att Ronja kommer att trivas mycket bättre (tror jag)!
Och jag kommer att trivas mycket bättre med avgiften :-)
Lägenheten var mycket dyrare än min gamla men vi kommer ändå att tjäna minst 2.500 kr i månaden på den även om lånet är dubbelt så stort.

I den nya lägenheten ingår förutom värme, vatten och kabel-TV även hushållsel, 100 mb bredband och telefoni!!!!
På el, bredband o tele har jag räknat ut att vi tjänar ca 7-800 kr i månaden på. Men det beror ju på vilken bredbandsleverantör man har i normala fall och även vilket el-bolag.
Idag har jag 10 mb fiber och Telia och det betalar jag 333 kr i månaden för!!!!

Så nu ska här tjänas pengar :-) Eller, rättare sagt, vi ska inte behöva vara oroliga när jobben tryter och inkomsterna minskar :-)

Är just nu i den nya lägenheten och väntar och väntar och väntar....
Innan vi åkte till Thailand köpte jag ju en (stooor) garderob på XxxLutz (eller som det då hette HomeZone) och den levererades idag. Och nu håller XxxLutz-killarna på att montera ihop den. Nu har dom hållit på i 2 timmar och jag börjar bli rejält hungrig och Ronja vill komma ut.
Nu verkar dom strax vara klara, men vilken tid det tar.
Vilken tur att jag inte försökte montera den själv, för hade det brukar jag göra, men denna är stor så jag insåg att det var bäst någon fixade ihop den till oss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0